Thursday, August 1, 2013

Ramadhan oh Ramadhan..

Salam..

isk2 tau2 da nak abes da puase di bulan Ramadhan ni..rasenye tahun ni aku cam xcukup je buat amal bulan ni..adusss...susah ati pak cik..maklumla..setiap insan kan xtau bile die akan hidup lagi kan??? huhu..takutnye kalau ajal datang menjemput..oh sangat risau nak menjawab di alam sane..banyak dose ni..hmmm..not feeling that good..

sempena Ramadhan ni..aku rush balik Malaysia aritu..seminggu je di bulan Ramadhan..sebab nenda tersayang sakit tenat..da xpikir duet da time tu..poket kat sini pon cukup2 je..beli je la tiket balik Msia kan..apelah sangat nilai duet tu kalau nak dibandingkan dengan ape yang nenek ak da bagi selama aku hidup dengan dunia ni..so aku pon balik la..dengan harap nenek akan lebih sembuh..
cantik je touchdown paksu ambil terus je cruise kereta ke Melake bandaraya bersejarah..alhamdulillah..berkat Ramadhan.. hari tu jugak nenek discharge from hospital..suke sangat aku..
sampai2 je aku terus terkejut..ehh..kurusnye nenek..sedih terus hati ni..tapi xkan nak tunjuk kan?? kalau tunjuk lagi sedih la nenek kan..kite xnak nenek nanges..kesian nenek..teruk jugak sakit nenek ni..selame kat Melake nenek xcukup sehat..nak cakap pon x..makan pon x sangat..risau aku..ye la..sape lagi nak layan aku punye manja nnt..arwah mak ngn abah pon da xde..nenek la hendaknye..23 tahun pon nak manje tau..kene tau tu..
pastu pikir2..ajak nenek balik kampung..time ajak tu menanges nenek..rupenye nenek memang sangat2 rindu kampung..maklumlah nenek duduk kampung tu semenjak die lahir..A sampai Z kat kampung tu memang sume nenek tahu..so ktorang pon bawak la..sampai je kampung terus je nenek senyum..selame tu ak pon amek la part jage nenek tercinta..bile lagi nak berbakti balik kan...dulu die memberi kite menerima..skang turn kite la plak..esok hari nye..nenek terus sehat..boleh borak lame2..siap bangun jalan2 lagi..masak lagi..makan pon selera..kite suke sangat2..moga Allah memudahkan nenek di bulan Ramadhan ni..huhu...banyak rahmat bulan Ramadhan ni tau...

to my lovely nenda,
be tough as you are..i love you so much..kuat semangat eh..bangah dapat doa dari bumi Australia ni je buat sekarang ni..xsabar nak balik jenguk nenek tahun depan.. May Allah ease your burden.. Aminn

No comments:

Powered By Blogger