Thursday, August 1, 2013

future plan

nak kongsi gak..nanti bleh tengok ape aku plan skang ni di mase depan..
To Mr Future Fikri...read back okay..then you know how thoughtful you were on 1st of August 2013..

hmm..banyak plan nak buat after grad ni..ingat orang nak kawen awal ke?? hmm..mungkin yes mungkin no..and probably no..lambat lagi..so here are the lists:

1. apply any work..kene memilih jugak..hope get any job from big company like Petronas ataupon Shell or European company..please send me far away..I am good at learning things and I still wanna gain more experiences..

2. Settle down dan beli second hand car and it must be CASH okay..xnak hutang melambak sangat..tu je..skang ni I plan to get either BMW e30 or e36 ataupon Honda CIVIC 1997- 2000 only..so dalam tangan kene ade at least RM30 k..insyaAllah..6 7 tahun depan baru tukar kete la kot..saya minat kete2 lame ni..huhu..

3. Renovate rumah peninggalan arwah mak bapak aku..plan nak tambah bilik besar, siap kabinet bagai..paling cantik kene la kitchen and bilik air..so probably, it will cost on about RM100k I expect..okay ni kene loan..so at least 3 bulan kompem keje laa..

4. buy a house..pedulik la orang nak kate ape..still plan nak beli rumah jugak..why?? sebab rumah mahal kan skang..korang pon kene la ade rumah jgak..xkan nak sewa jugak..so anywhere around Seremban 2, Nilai, Melaka or mane2 la...so downpayment kene ade at least RM40k..sebab aku plan nak beli rumah besar..kadang2 xleh la nak yang kecik je..usaha tangga kejayaan..

5. meniaga..haaaa..ni bende paling aku suke buat..plan nak jual accessories barang superbike..so mane2 geng mau order barang meh datang kat aku..paling koman nak start beli barang ni kene ade at least RM 15k kene ade dalam tangan...aduss..kene carik income lgi ni...moga dipermudahkan..chaiyok2..insyaAllah lame2 besar la business tu..doakan yang terbaek..


so tgok balik belanje besar ak untuk tahun depan..tu diaaaaa... at least aku kene ade RM85 k dalam tangan..insyaAllah..eh eh eh..jangan ade plak antare korang nak rompak aku nnt..haha..ni xkompem lagi ade duet ke x ni..kite try yang terbaek laaa..jangan rompak ak wehh..doakan kejayaan ak..kalo nak join, kontek kay..impian kene besar..takleh sekadar cakap je..kene la buat kan..hehehe

eh eh eh eh...tgok lagi tu..banyak kan duet tu..so point die lagi..xkawen la aku dalam 5 6 tahun ni..hehehe..harap2 bakal bini aku nanti datang time aku da mampu nak uruskan segalanya dan die pon gembira seadanya...pasal bab kawen plak xmo cte la..skang ni kan banyak pakai duet..aku plan nak buat kenduri kecik je..jangan marah eh sape2 yang dijodohkan tu..huhuhu...

okay2..selamat malam semua..tdo la..esok nak bangun sahur...kelas xdak pon..hihihi..salam..

No comments:

Powered By Blogger