Thursday, August 1, 2013

Nikmat berbuka puasa

Salam semua..

haa ni saya baru je bukak puasa di sini..kat Melbourne ni waktu maghrib tu masuk awal sket..
so 5.35 ptg ktorang da bukak puase da..
best kan kalo kat msia..
semua orang boleh beli makanan kat bazaar Ramadhan..
dan sampai satu mase tu sampai xtau nak beli ape sebab banyak sangat choices tu kan..
cume ade duet dan xberduet la kan??
huhu..
Yong Tau Fu ade
nasi tomyam ade
tau fu fa ade
soya bean campor cincau pon ade
macam2 la senang cakap
alhamdulillah rezeki orang di Malaysia
nikmat la dapat berbuka macam tu

laen plak orang kat sini..terutama nye saya ni ha..si bujang trang tang tang..
hari2 makan nasi lauk ayam je kalo bukak puase tu..
kalo xmasak kicap, masak ayam tomyam..rajen sket kari..malas sket sup xpon goreng je ayam tu..
ni la makanan ruji kami kalau bukak puasa..dan kadang2 xde kurma pon..hahaha..
kalo ade iftar universiti buat terus xmasak..walaupon makanan mereka bukan taste melayu kite ni..
still Alhamdulillah dan telan masuk perut je la..
senang cakap aku ni da x excited da nak bukak puase dengan juadah2 sedap ni..asal bukak je..
hidup si perantau la kan..biase la tu..saya lagi suke merantau..nak g jauh2 lagi la pasni..

lagi xleh blah bile balik msia aritu..
first time masuk balik bazaar Ramadhan after 3 tahun xbalik puase kat Malaysia
aku cam da xde taste sangat da nak makan murtabak ke..kueh pelita ke..roti john ke..or ape2 laa..
jangan marah ak plak..
actually tu laa..perasaan nak merase makanan sedap bile berbuke tu da ilang da..
lame plak tu..dan aku x excited nak berebut makan mase bukak puase..hahaha..teruk kan..
cume aritu mase balik tu aku lagi excited makan air tangan makcik2 aku je..macam mee goreng..
aku ni memang hantu sket kalo mee goreng ni..mee goreng buatan kampung la..bukan kedai..
so banyak la aku tale..same la bile mak ngah aku masak mee kari..
huiyooo..sedap wehh..lame da xrase originality tu...
kalo nenek la yang masak kan..lagi la syokk..senang cakap..
aku lagi suke mentelan masakan2 makcik2 aku dari yang kat bazaar tu..sorry eh pak cik bazaar..jangan marah saya kot saya lalu tengok je murtabak pak cik tu tanpa perasaan..hehe...

papepon kite still kene bersyukur la dapat berbuka puase kan?? Alhamdulillah..
bagi orang di Malaysia sana..enjoy2 la eh..nikmat tu berbuka..jangan jadi cam saya ni..no interest to any food at all nowadays...okay..selamat2..

kay papaii... (^___^)Y

No comments:

Powered By Blogger