Saturday, August 3, 2013

memories that I will remember - 2 (my adorable abah)

penah x mase kecik dulu korang rase adored giler ngn parent korang??
kalau aku yesss sangat2.. lagi2 dengan arwah abah aku..
sangat adored..
arwah abah aku ni dulu just seorang cikgu matematik je kat SK Palong 4 Felda..
die seorang yang simple tapi dikenali ramai sebab keramahan die..
and aku plak boleh kate anak abah laa..
suke ikot die naek moto kalo g mane2 even die lepak ngn kawan mase kecik dulu..
tapi bile da besar sket dan ade adek baru..
abah bawak adek kecik la plak kan..huhu..

even arwah abah ni simple..tapi actually die ade certain things yang special..
macam..
walaupon die heavy smoker, die bleh lompat tinggi tau
yang aku terkejut bile die lawan lompat tinggi dengan cikgu laen..dan menang..
aku xtau la..mse kecik dulu kan bende rendah pon kite nampak tinggi..hehe..
mungkin tinggi la kot..mase abah berjaya lompat..waahhhh...aku xtau nak react..suke pon ade..terkejut pon ade..
hebat gileeerrr.. dengan muke tergamam mase tu..
check2 dulu arwah abah memang hebat lompat tinggi mase zaman blaja dulu..
arwah emak yg cte..
haaa tu baru satu..

pastu arwah abah ni suke masuk hutan..memburu..macam2 die bawak balik..arwah emak pon masak je la..yang aku paling suke bile die bawak balik ayam hutan..ayam hutan ni kalo masak gulai kuning kan..uishh..best gilerr!!!.sedap jilat jari....xpon selalu je arwah abah tangkap burung puyuh ngn wak wak..
yang paling aku terkejut dulu, arwah abah tangkap burung ape yang hitam putih tu..kot nama standard die burung menglembu la xsilap aku..aku punye la pelik..camane arwah abah tangkap burung pakai tangan??
padahal aku try kejar, nyorok, senyap2 nak tangkap pon xdapat..time aku speechless and cakap dalam hati..
"hebat betul abah aku ni"..monolog dalam..mase kecik kan...mane tau abah tangkap pakai jaring..haha..siapa tau..

lagi satu..arwah abah ni suke bawak kete laju2 yang sememangnye aku pon suke kelajuan dari kecik dulu..
tu yang skang ni bawak kete pon laju..owh lagi laju aku bawak motor rasenye..
dulu kan kite slalu dok blakang..kalo g mane2 ke..mesti arwah abah potong orang..
part mase abah potong la paling aku bersorak..sebab lepas potong tu aku tgok kereta yang slow tu kene tinggal cepat giler...
"go abah go"..menjerit keriangan aku..hebat lah abah aku ni!!!
sebagai kanak2 mase tu aku amat bangge tau..
rupenye da besar baru aku tau ramai je orang bawak laju..hehe.. tersengih nampak gigi laaa...
mak lang ade cakap.."kalau arwah abah ko ade lagi, mesti die suke ngn ko..lagi2 bile ko dah ade superbike ni..name pon due2 bawak laju"..tergelak mak lang

owh pastu arwah abah aku ni suke tukar exhaust kerete tu kepada yang sangat bising..
kalo die masuk simpang ke palong 4 5 6 tu..dan kat jalan straight depan tu..
ktorang yang kat rumah guru ni memang dah denga da..jauh tuu..tapi denga bunyi exhaust mengaum..
mase kecik2 kan..biase laa..denga bunyi kete abah masuk, masuk2 kejar la kat abah..
"yeay yeah abah da balik..abah da balik".. anak2 abah kan..mestilah sume sayang abah..
so nanti aku pon nak pasang exhaust memekak jugak laa..aku sampai kampung sume orang tau aku sampai..
hehehe..

okay la..aku percaya korang2 pon ade bende yang korang suke kat abah korang mase kecik dulu..
so we bring back the memories eh..jangan lupe abah korang..sementara hidup ni, sayanglah mereka..
peace.. ^___^

No comments:

Powered By Blogger