Sunday, May 9, 2010

happy mother's day??

hmm...
bile mother's day eh??
semalam ke??
or hari ni??
aku pon xtau sangat...
tapi xpe la...nak tumpang gak sambut...
sume orang kepoh kat fb n blog2 yang diorang smbut mother's day...
so..na join gak...
macam best je rasenye...
so happy mother's day to all mothers in this world...
bukan ape..haha...
sebab aku xpenah sambut mother's day or father's day selame ni..
haha...
ntah la...
da lame xsambut...
teruk kan??
even bday parent aku pon aku xpenah ingat..
yang aku ingat cume wajah diorang 8 years ago...
huhu..
xtau la nak cakap pe...
actually both of my father n mom already passed away since I was 12...
coz of car accident..
since then aku tiggal ngn nenek aku je...
xtau la aku rase pe time mother's n father's day ni...
skang cume tinggal aku 4 beradek je...
yang aku ingat...
cume diorang punye tarikh kematian jer..
yang laen pasal diorang...aku xtau...
even anniversary kahwin diorang pon aku mmg xtau..
yang aku tau cume bday adek beradek aku je...
yang aku tau..aku nak sambut bday adek beradek aku macam parent aku sambut dulu...
huhu...
rindu mereka...
dulu diorang always sambut bday kitorang..
aku pon xingat bile parent aku bagi bday cake kat aku...ntah..sekali je kot...
xkesah sangat la...yang satu tu la yang aku ingat smpai bile2..
ntah la..maybe time aku darjah 1 or 2 kot...haha..
bile best fenzs aku sambut bday aku n kasi cake..
seriusly aku terpana..appreciate gler...
sebab aku rindu saat2 begitu...hehe...thanx kat jal qi n chan..sayang korang...
dulu time parent aku idop lagi...
aku xpenah kesah pon hadiah ape diorang nak kasi time bday aku....
ade sekali tu..both of my parent just gave me a kiss je...
xpe..aku suke..coz i love them a lot...n i miss them a lot...
huhu..
n time bday..msti arwah abah tanye...
"angah nak pe tahun ni??" aku senyum je...
arwah abah tanye sungguh2...
xsilap aku..aku cume mntak 2 bende je kot selame diorang idop..
angah nak kete control..ntah la tahun bile tu..
n lagi satu...
angah nak raket badminton bah...
tu je..haha..n i still simpan raket sejarah tu..but the car control..
xtau la aku simpan mane...huhu...
but bagi aku...the memories between me and my parent are much more important..
aku xrase lagi idop ngn family cam orang laen...
tapi xpe...aku still ade adek bradek...
n if aku ade family...aku akan sayang family aku camne parent aku sayang kat kitorang..
n for my only mom in this world...
mak..thanx sebab ssh payah lahirkan angah...
xsilap angah, nenek ade cter, time mak lahirkan angah...
time tu ade family prob...
mak tabah...mak kuat...syg mak...
n thanx jugak sebab mak n abah tinggalkan angah...
mak buat angah kuat n lebeh berdikari...
mak buat angah percaye kat diri ni..
mak buat angah lagi sayangkan mak lebey dari diri angah sendri...
terima kasih kat mak...
sebab mak pergi ikot sekali ngn abah...mak taat..mak setia..mak syg kat abah kan...
mak bawak anja,adek kesayangan angah sekali pergi...
tapi angah xsedih sgt...
angah cume rindu je mak..
angah harap...
mak, abah n anja selamat di alam sana...
angah akan sentiasa doakan kesejahteraan mak abah n anja...
syg mak...
syg abah...
syg anja...
semoge berjumpa lagi...

to those who still a mother and a father..
pls love and take care of them...
and to all mothers in this world...
again...
hepi mother's day yeah...
love all of u...

7 comments:

-peacemaker05- said...

Bday abah x silap aku 3 july
anniversary mak ngan abah 3 november
bday mak ak x ingat
akak ingat kot dlm bln 11 jgk x silap ak..
Jgn sedih ye ngah..nti ade anak lyn bebaek mcm mal ngan abah lyn..n ingat cmne abah disiplin kan kte(mcm ak disiplin je hehe)

keciq_palee said...

sbr ye fik
aku tau ko kuat
wlpn parents ko da pegi
ko x giveup
ko ttp trus brjuang
wlpn da kurg sokongan
ko mmg kuat
aq rse klo aq senasib ko
aq xleh jd sekuat ko
just keep on pursuing ur dream
insyaAllah ur arwah parents and adek ko tenang kt sne
wlpn ko xdpt merase smbut mother's day or father's day
its ok...insyaAllah nnt anak2 ko aq smbut meraikan ko plak
utk arwah...aq doakan ksjhtraan dorg
n aq akn igt psn ko
aq akn hrgai mak ayah aq slgi dorg msh ade
thx fik...secare xlgsg ko sedarkan aq =)

.::annemishi::. said...

yes fik..
u r the strongest heart man i hve ever known.
may Allah bless u..
he knows the best what is the best for u.

:)

botakun jr said...

hehe...thanx along, palee n anneh...
k3..no sad feeling k...ni ape yang terlintas je..so aku tulis je la eh..thanx for reading it...hope u all appreciate ur parents..that's all..huhu...da2..jangan sadis2 kat sini..huhu...chill2...

fairuz said...

Fik ko wat ak nanges sorg2 kt library nie.
Btw insya Allah ak pun doakan arwah parents ko bahagia dan sejahtera kt alam sne k.
Bwk blik kejayaan ko nnti and make your family proud of you :)

botakun jr said...

fairuz..huhu..lame xborak ngn ko..how's perth?? hopendpt jumpe time winter nnt eh..bwk baju tebal2 aw..melben
sejuk sgt..huhu..loh..toksah la nanges..awak tu da la sorang2 kat sane..sian kat ko..b hepi eh..thnx for reading my posting..huhu..terharunye..n arigatou...

fairuz said...

insya Allah boleh jumpe nnti winter fik.
btw ak rase mcm da winter je nie.
slalu 1 degree je cnie mlm2.
and i do enjoy reading your blog :)

Powered By Blogger