Thursday, June 24, 2010

weekday yang penuh sesak...

hello n salam kat sume member2 blogger...
sori la..xsempat nak mem'blogging'kan diri untuk beberapa hari ini...
so...
kat sini nak gtau officially ar...
awek??? oh..bukan pasal tu..
wa single lagi k...
ok...dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim....
exam ku da abes...
last monday...nak kate gembire tu xde ar...
at least free jugak ar...
no need to touch the lecture notes for awhile..
haha...xde la bahagie sangat coz my last paper was too bad..
I only managed to answer 2 from 3 questions...
and yang aku xjawab tu la paling banyak markah...
half mark...
ko bayangkan la banyak ke x...
ape nak buat..
aku pasrah je ar..harap2 assignment n catia aku membantu aku subjek drawing tu...
susah seii nak siap drawing dlm mase 2 jam...ayam die...
xpe2...sabar2...

then bile da abes...
sume budak first year rmit mechi...
kitorang2 je ar...kuar p makan kat camberwell...
restoran sofia...
journey to agak tension laa..even best naek tram..sebab teramatlah jauh...
aku rase..kot naek ktm..dari seremban tu da sampai kl sentral da...
jauh giler...
tapi xpe..kitorang tahan even perut memasing da bunyi orkestra plus zapin da...
at last sampai gak...sofia...oh sofia...
makanan seafood ade..spagetti ada..pizza ade..
ko ckp je ar..sume ade..tapi kot msia nye makanan haram jadda la...xde ar tu...
so kitorang enjoy la makan amende ntah..aku pon xpandai nak sebut..
nak lebih lanjut..usyar ar gmbar kat FB aku..yang mobile uploadnye tuh...
habes makan...kitorang balik city naek tram balik..
budak2 ni punyelah jakon bile asap banyak kuar kat mulut..
haha...lawak giler...da tau sejuk..kompem ar asap kuar mak cik oiii...
after that, kitorang berpecah...some played pool, and some went back...

hari selase pula...
aku pagi2 da semangat bangun...
nak p IKEA...beli barang..sebab nak pindah...
pindah bilik je...sempena nak membantu member aku yang dok kat atas tu...
die punye gediknye mintak aku dok bilik die...
sebab ade ar mamat dari msia akan dtg dok umah ni...
so...dengan pasrahnye...
aku pun sudi2kan la diri ni serahkan bilik aku yang smart lagi cantik ni kat mamat tu...
aku, bakal roommate aku n aizat p IKEA...
kat sane...
pehh!!!!
first time aku masuk IKEA sebenarnye...
kat THE CURVE dulu aku just lalu depan beli aiskrim je...
kat sini aku masuk p beli sendri...
haha...
best2...aku beli meja....
agak mahal...eh x..paling murah ar kat situ...
meja tu warne hitam...
kaki die warne putih..cantik x?? mesti ar kan..macam orang die jugak...
then carik kerusi...aku terus amek kerusi pejabat...
tanpe memikirkan kewangan..pastu amek yang warne putih...
smart...
bakal roommate aku cakap aku ni taste macam burj dubai...
aku cakap...burj dubai pon xde taste macam aku...
korang pikir2 la sendri eh..
then aku beli lampu meja..peh..kononnye xmau ganggu roommate aku nnt tdo..
stay up la kononnye...harap2 la....
pastu aku angkat tilam plak...
aku nak tilam yang best..
alhamdulillah...ade gak yang best..paling murah plak tu...
seronok aku..pasni xyah tdo atas katil lagi..
sebab aku lagi prefer tdo atas tilam yang atas lantai...
orang kampung ar katekan...
so kat IKEA je aku da berabes around AUD300++...
banyak seiiiiii...
tapi yang bestnye...
bakal roommate aku ni "sudi" bayar delivery selepas aku pakse..
seb baek AUD 30 je..selamat ko..haha...

then..abes g IKEA..kitorang p lepak kat MAMA WONG...
huhu..nak try makan makanan cina yang halal...
oh2..aku order ar BEEF FRIED RICE...
hehe..no comment...
mungkin aku kurang minat seket sebab nasi tu style masakan cina an..xpe ar..
pasni da xdtg lagi..mekaseh...
ahaha....

balik rumah je da petang...
then aku n syahir p docklands..
sebab budak2 ni nak maen ice skating kat icehouse...
so aku pon dtg ar...ingatkan da sampai..ciss...
haram jadda...
last2 aku gak yang kene beratur..
sebab on the way diorang still xnaek tram...
hayun nye kawan...
da ar beratur panjang..
sampai luar lagi tu...
sejuk seii malam2...
gigil aku...seb baek ade syahir..kot x...isk3...
pastu time aku beli tiket...aku ckp...
"can I buy tickets for 19 people?"
tercungap orang kounter tu...sebab tukang beli nye sorang...
die ckp ok and tanye mane member laen...
aku ckp ar diorang still ade kat luar...
betol2 da beli tiket...
sampai plak diorang...
pastu kasi tiket kat sorang satu umpama cikgu sekolah bagi tiket kat murid2 yang nak masuk zoo...
haha..hampeh betul...
tapi aku xmaen ar..sebab lutut n ankle aku still injured lagi...
redho je ar tengok diorang maen tergolek tergelantang...
haha...
lawak2....
sume skill jatuh ade...seb baek aku xrakam..kot x..hangat dipasaran ar...
aku dok luar je..
jage barang2 diorang..and yang kompem usyar ar hot chicks...
rambang mate dibuatnye..haha...
after finished kitorang jalan2 kat docklands...
best..sebab malam pemandangan tepi harbour tu amatlah cantik...
kene plak ramai plak budak perempuan yang join...
best la aku...
ceh..gatal plak ko bota...haha..xde ar...
aku ni tourist guide je...
buatnye diorang sesat kat docklands tu..sape yang kene jawab...
bukan aku laaa..haha...ok..off untuk hari selase...

hari rabu plak@ semalam...
aku teman bakal roommate aku ni...
g DFO(direct factory outlet) kat spencer street...
ingat xnak kuar duet laaa...
tapi...nafsu2....
xleh tahan beb..kene plak bile masuk kedai GIORDANO...
murahnye..50% discount...
nak xnak aku tibai ar t-shirt long sleeve due helai...
baru AUD 25...smart gler...
yang member aku ni straight tibai due jaket...
beli due baru AUD130...
agak smart laaa...
yang xleh blah tu...
punye excited nye bakal roommate aku ni...
die strght pakai jaket tu after beli...
xleh blah...haha...
ok..then kitorang off to smith street plak..
nak carik kasut untuk kawan aku ni...
mule2 masuk butik nike...
laaaa..rambang mate aku...
kenape la murah sngt..nak je beli...
tapi beli pikir aku da abes duet around AUD 500++ dlam mase due hari..
aku xbeli paper kat kedai nike tu...
oh..aku nak sneakers satu...cantik nye...
nak beli kat msia ntah ade ntah x je...hoho...
yang member aku ni die tibai satu set bola basket ,botol nike n ape ntah yang balut kat tangan tu...bende tu je baru AUD15...murah sngt....

then kitorang p butik adidas plak tu...
aku ngn selambenye..terus beli stokin adidas...
ape barang beli stokin murah kat vic mart...tu bukan taste aku eh...
haha..agak poyo disitu...
make abeslah AUD15 aku...
kasut??
member aku xjumpe lagi...
ok2..aku cdgkan masuk butik converse plak...
die ckp...
yes..kat sini banyak kasut taste die...
haram nye budak...
at last pakai kasut same brand ngn aku...xpe2..best2...
sekelapa...oh x..sekepale...best2...
baru kite ckap roommate..haha...
die tibai kasut converse satu...
agak lawa n jealous aku disitu...
sebab aku pikir hari tu je aku da abes AUS 40..aku xmau beli kasut...
tahan nafsu..huhu...
xpe2..setiap tahun aku beli satu senakers..tengok la ko nnt..haha...
ok..off..kitorang balik rumah..penat...

petang tu aku p padang princess park...
bantai maen bola plak...penat seiii..sebab maen ngn omputih...fit n laju gler diorang maen..
abes maen..aku lepak kat umah kejap...
n arund pkol 7 aku gerak p uni melben plak...
maen badminton...seb baek xinjured kaki ni...
maen ar ngn budak pempuan sampai 9.30 malam...
then ingat nak balik..
tibe2 si bella n aini ajak teman diorang due orang p federation square...
kesian plak kot aku xjoin...
sebab budak laen xmau ikot..
so aku ikot je ar teman diorang even peluh n busuk...xkepam lagi ar..
kat situ kitorang mente darah 'lord of the fries'..
menggigil makan kat luar..sejuk kot...
diorang g situ pon sebab nak amek kek secret recipe dari didy n fren...
yes...
aku pon merase gak ar setelah lame xdapat..
seronoknye...ade choc indulgence n cheese cake...
xsia2 aku ikot..
kenyang perut suke hati...haha...
after that...kitorang pon balik umah...

hari ni plak...
aku g vic mart ngn ejat n mad...
beli seafood...
sebab malam ni nak wat steamboat kat umah zana..
tadi baru anta n potong kat umah zana...
ni baru sampai n nak usik lappy...
kesian lappy ni...
haha...
malam ni nak gerak balik g umah zana...
we got steamboat party there...
erm...best2...

k laaa...ops...
xsolat asar lagi...
k guys...
see yeah!!!

4 comments:

abdullah said...

ini dah blh kira sbg update sebulan nih. jenuh aku nak baca. haha

Unknown said...

panjang nk mampus!!
penat aku nk bce.. haha~
mentang2 dh abeh exam...
bz sungguh anda yer.. haha~

isaaimanmohamadkasim said...

hahahah kau keji. sungguh detail habis cite. ni entry tok balas dendam kat aku ke ape ni?
taknak pulak cite kite beli topi converse yg sebijik? yosh!

botakun jr said...

nswai n reefqi> haha..tau xpe..kot jenuh korang bace..jenuh jugak aku tulis..huhu...

isaaimanmohamadkasim> xpe dude...saje nak revenge..aah..lupe lak pasal topi converse tu..haha..

Powered By Blogger