Sunday, July 18, 2010

a journey to appreciate..

salam and hallo to all of you..
ohishashiburidesune...( it has been awhile)
seronok sebab baru sampai rumah sewa kat melbourne ni...
papepon orang cakap..
melbourne still di hati...
xkesah laaa..
sydney lagi best ke..
adelaide lagi aman ke..
canberra lagi sejuk ke..
yang penting...melbourne still the best..
haha...home sweet home!!!!

ni nak cter sket laaa..
actually I went to sydney and adelaide during this winter holidays..
and cuti ni pon officially habes tengah malam ni..
sebab esok da mule kelas untuk semester 2...
arghhh!!!! seronoknye!!!!
bosan jugak cuti lame2..bek aku p library study ke..
ade la manfaat sket..hehe..nak tunjuk rajen plak...
ok..
time cuti aritu..
aku start ar kempen cut cut melb..( cuti-cuti melben)
aku bawak budak2 malaysia yang dtg dari pelusuk aussie ni jalan2 kat melby..
pejal and the gang la yang aku nye main concern..
sebab ade pejal..haha..so aku jadi tourist guide diorang..
agak penat laaa..4 hari bersama mereka..
tapi xpe..aku suke..kot x..abes diorang sesat barat kat melben ni..
bagus gak diorang sebab sekali cakap da dapat..
xde ar susah sangat aku..hehe...
aku pon ade gak bawak budak2 kbu sendri jalan2 kat melben ni..
huhu...
yang xleh blah tu..tempat same aku dtg 4-5 kali seminggu..
adoiiyaiii..
sewel aku dibuatnye..
aku bawak je diorang ke sana..then aku melaram..haha...

then 'kbu'ians buat bbq kat flagstaff garden..
alhamdulillah..ramai gak budak2 kbu dtg...
gathering di melby..huhu..haru..biru..sume ada...
makanan pon banyak sampai aku xmakan daaa...
the day before..
aku g ski trip...
no..snowboard trip..sebab aku maen snowboard..
ingat senang la maen tu..
peh first time nak berdiri, xsempat da golek2..
licin gilerrr..
pastu buat lagi..nah ko..langgar anak orang...
punye la sejuk Mount Buller tu..aku leh plak berpeluh maen snowboard..
macam2 feeling ade..takut ade..seronok ade..puas ade..
yang xleh blah..aku langgar orang maen ski...nah koo..
lagi skali...kebabooom....
sorry mate!!!
haha...seb baek mamat tu ok je..haha..
at last..dapat gak maen snowboard ngn smooth...
seronok giler...
giler seronok!!!!
tahun depan aku dtg lagiii!!!!
haha...

ops..rasenye da cukup panjang..nnt aku sambung laaa..nak kelas esok...
papepon..mount buller cantik!!!...best!!!!

4 comments:

Un Phat Lee said...

waah.seronok giler B)

botakun jr said...

haha..aku xabes cter lagi ko da seronok..camne tu un?? haha..ko lagi seronot..US tuuu!!! lagi ar...salji tepi jalan je..haha..

sakuradila said...

aku dok oversea 2 taun pon xmenyempat agi sentuh salji wei..

haha..taun depan iA.. :)

gile sakan cuti!kalah aku!
sile2 smbung cte nanti..
and gudluck sem baru!
jadi rajen da...kah3

botakun jr said...

haha..best woo maen salji..memang xleh blah..ko patot try dila..jangan maen ski..aku tengok budak2 yg maen ski sume kantoi..haha..toboggan ok untuk ko..haha..

ni kelas first pon da ngntok..rase nak tdo jek..escape mesti best..hahaha..

Powered By Blogger