Monday, October 26, 2009

...fokus...

pejam celik pejam celik...dan pejam punye celik...
tau2 da tinggal seminggu lagi nak final exam TEE ni..
cuak tu cuak ar jugak..tapi kengkadang rase cam confident plak rasenye nak fly ni..
huhu..xsabor ni...
tapi satu je masalahnye...
aku ni da ilang fokus ke???
ade mase aku pikir pasal bola...aiseyh..kalah lagi team MU aku semalam...dah3..case close...
ade mase plak aku ayik pikir pasal nak fly je...
tapi usaha tarak...ape da..ko ingat ko tu pandai sgt ke huh??
"ntah la...xkot",kata hati ni...
kot nak imagine da sampai aussie mmg la best...tapi exam pon xbuat lagi...
kot dalam peribahasa bola la kan...
bola tu bulat..dalam 90 minit, ape2 bleh jadi..
dalam kate exam plak...
kertas itu cantik dan putih..kang sebab seminggu ni kang kertas tu lagi putih...
ko nak yang putih ke?? atau ko nak yang penuh tulisan pensel??
pikir2 kan la..
lagi satu hal...
semangat nak study tu dah ade...mmg da bukak note..siap kalkulator lagi...n pegang pensel...
alik2...note tu mmg aku bace.. setengah jam la jugak aku bace satu page..
last2, satu hapah pon xmasok kat dalam pale otak ni...
ape deh ko buat??
berangan la...sume jenis bende aku nak pikir..dari tang tu sampai tang ni...
dari si dia sampai si polan...
dari bunkface sampai la antonio valencia...
hish3..teruk betul kan??? xfokus langsung..
bak kate encik labu@zaz..."kenapa kite harapkan sesuatu yang xpasti?"
maksud beliau...da tau TEE xsettle lagi..toksah la nak berangan banyak bende..wat keje..fokus..n jawab exam next week..if nak jadikan bende yang kite harapkan tu pasti la..
isk3...banyak betul aku merapek...
sebenarnye la...
aku nak kongsi..xtau la bende betul ke x...
harap jangan jadi masalah ar...
aku rase ar..sebenarnye tahap fokus kite terhadap sesuatu bende...macam study,exam,keje..n ape2 je la...
aku rase la..ni aku rase eh..xbace ape2 artikel pon..
actually bende ni depend kat jauh mane kite kusyuk dalam solat..
erti kata laen, kite kusyuk mengingati tuhan yang maha esa,Allah SWT....
mesti ade antara kite yang kadang2 xkusyuk mase solat...pikir bende tu la..bende ni la...
pernah x?? mesti la kan..saye pon mengaku gak...
tapi..if kite berjaye fokus dalam solat...saye yakin n xragu2 kite semua mesti fokus dalam melaksanakan kerja seharian kite..kan?? hehe...insyaAllah bile fokus dalam solat..kite boleh gempak dalam study xpon career...
dalam azan pon ade maksod....
marilah menunaikan solat..(dahulu dan lepas tu)
marilah menuju kejayaan...kan???
so..fokus kat solat dulu, insyaAllah..kite berjaye capai kejayaan...
ini hanya buah fikiran saye sahaje..dan just terlintas dalam kepala otak ni...
kalau ade silap dan salah..hamba minta ampun dan maaf...
sesungguhnya hamba ini masih lagi mengaji...
same2 la kite mengaji ya..k...
wassalam..

2 comments:

irriz said...

"kenapa kite harapkan sesuatu yang xpasti?"

carilah kepstian utk trus brharap..

Unknown said...

tiada apa yg pasti dlm hidup ini.. haha..

Powered By Blogger