Tuesday, February 16, 2010

...my new life...

honestly, memang susah rasenye nak tinggalkan kehidupan yang dulu....
dulunye daku hanye seorang budak Palong...
hanye budak Pilah...
hanye budak kampung yang tahu melakukan kerja2 kampung sahaja..
takat stok maen getah lantun, tebas semak, potong kayu, carik pokok paku tu sume keje standard..
oleh kerana rezeki ku dimurahkan...
alhamdulillah..kehidupan ini meningkat sedikit demi sedikit...
memulakan pelajaran di tahap tinggi di SDAR (Sekolah Dato' Abdul Razak)...
seterusnya sambung di KBU International College, Bandar Utama..
and the latest one is RMIT university..(Royal Melbourne Institute of Technology)...

sebulan sebelum berlepas ke sini..kot boleh rasenye xmau je tinggalkan kampung tu..
memang malas gler nak kuar jalan2...xkesah ar ke pekan ke..or ke bandar seremban sendiri...
rasenye macam xperlu..
sebab aku rase dok kampung memang best..
tapi apekan daya...untuk mengejar cita2 kita kene la berkorban sedikit..
ape yang penting ialah niat..
silap niat pada awalnya...mungkin tidak akan menjadi akhirnya nnt...
so...aku da pasang niat siap2...
dok kat melbourne ni aku try jadi rajen n nak perform seboleh mungkin...
kot boleh aku nak jadi top student kat sini even kat college dulu cam hampeh...
n nak enjoy hidup kat sini...

13 feb,8 pagi...
punye la serabot sebab da kene masuk bawah untuk naek flight...
flight pukul 9.55 pg...
hari yang paling banyak aku dpt msg n call...
pening aku nak jawab..due2 handphone aku letak kat telinga...haha...
happy gak sbb ade kengkawan yang sudi dtg..aku amat terharu..thanx korang..
even korang exam,even korang nga cuti raye cine,even waktu pagi n yang penting even korang xbreakfast lagi..aku happy..aku gembira walaupun xnampak sgt sbb bz...seriusly...
thanx korang2...
rifqi,dila,kinok,suki,ijoi,ji,thara,todak, fahmi n abang hakim..haha..thnx korang2...
n time tu jugak family aku xsampai lagi..yang ade cume family pak long jerk...
nenek xsampai lagi..mane bleh...nenek la yang kene ade sebab nenek la orang paling penting,paling aku sayang,paling aku hormati dalam hidupku...
maklang, mama, paklang, nona, yah,kakak,kakcik, erin, paksu...
dapat gak jumpe akhirnye...peluk2 sume2 pon xlame...
may b diorang jam kot time datang tadi..
takpe...demi diorang sume, insyaAllah aku akan buat yang terbaek kat sini...haha...
lepas tu aku berlepas untuk kali pertama ke tempat yang aku xpenah jejak...
first time naek plane kot..haha..seronok!!!!...

13 feb, 5.30 ptg(waktu malaysia)..kat melbourne da pukul 8.30 ptg...
gelap sket sbb baru nak maghrib...
kitorang selamat mendarat...
hahaha...turun...peh...sejuk kot..tapi still bleh blah ar...
airport diorang simple tapi smart...

nnt ar sambung...
nak p solat zohor ...
and nak angkat iPhone ptg ni..hoho...
wslm....

5 comments:

irriz said...

all the best kat tempat bru.. :)

btw, jom ramai2 pkai iphone..haha

botakun jr said...

Tengah pkai ar ni....hahaha...

Unknown said...

salam sahabat. sori xdpt hadir tempoh hari..kesal juga..tp apa kan daya..doa dan kata-kata "ingat agama, semoga berjaya dan all the best" harap dapat mnjadi pengiring dalam perjuangan jihad ilmu demi agama dan keluarga...usaha sungguh-sungguh..slalu la update blog ek, tuk tahu perkembangan..salam

inas said...

fikri,

selamat menempuh hidup baru di negara orang....jaga diri, jaga agama, jaga maruah, jaga nama dan jaga studi.....studi smart n stay smart k. doa sensei dari jauh semoga kamu berjaya....insyaALLAH

botakun jr said...

arigatou sensei..terima kasih acap..haha..insyaALLLAH..saya akan buat yang terbaek..

Powered By Blogger